Sunday, December 16, 2012

Indie, den sedmý: "SHINE, SATAN, SHINE ON ME!"


Tenhle barák stojí mezi benzínkou, blokem obskurních obchůdků s pečenými ještěrkami a zónou parádních slumů. Divadlo je dole, já ve čtvrtým patře, takže s použitím vhodnýho nářadí jsem ráno vypáčil okno a sledoval frkot dole v chatrčích. Obyvatelstvo slumu se ponejvíce pohybuje v bludných kruzích - krom dětí, které dělají bordel zcela cílevědomě.



Jo a koupelnovej rituál fakt paráda. Ze sprchy to cákalo všude, jen ne předem, a když jsem do spršítka navrtal dost děr, aby se chovalo jako spršítko, tekla z něj stejně jen studená voda, pač nějakej mamlas zapojil teplou jen do kohoutku těsně nad zemí. Takže kyblíček, z PET lahve udělat hrníček a následuje krásně starosvětská polejvačka, čirá krása!

A v divadle taky krása. Světla mi chlapíci přidělaj leckam, akorát se jejich technologie ještě neposunula z éry vázacího drátu. Takže abych je neurazil, vylezu si na jejich nádherný D.I.Y. štafle a reflektor oddrátuju a předrátuju tak, jak chci a potřebuju a pak ještě jednou zadrátuju, protože takhle rezavej vázací drát bys ani na statku v Malovicích nenašel. Světla se tu ovládají jen z levého portálu, zvuk zase z pravého. Galantně mi nabídli, že světla může ovládat místní technik, ale já zachoval kamennou tvář, protože to zřejmě nebyl vtip. S panem osvětlovačem (zkoušel jsem ho vyfotit, ale byl maličký a černý, tak z toho nebylo nic) jsem rozvedl debatu na téma „jak na tom jejich šrotu naprogramovat submástr“. Byl to vtipný, bezmála půlhodinový rozhovor, ze kterého vyplynulo, že programovací část pultu zničila ustupující japonská armáda v roce 1944 a že jsem první a zřejmě poslední, komu to vadí. Vzhledem k tomu, že mě tu platí Japanese Foundation, nijak jsem to nerozmazával a svítil jsem představení stylem „hrábě“. Ještě ke světelnému parku – sestával z dokonale vyleštěných stříbrných parů (které se leskly tak, že to bylo vidět i skrz oponu) a polorozpadlých pc a fresnelů značky SATAN 1000. Hindští výrobci světelné techniky mají velmi jemný smysl pro humor, předpokládám, že dvoukilowatová varianta se jmenuje CTHUULHU 2000.



Jakkoli se považuju za osvětlovače, občas se stane, že musím hrabat i do zvukovýho mixu. V podstatě tomu ale nijak nerozumím a rozdíl mezi symetrickou a nesymetrickou linkou byl pro mě donedávna zahalen mlhou. Proto jsem netrval na tom, aby mi z levého portálu (kapesní MD přehrávač) do pravého portálu (mix a zesilovače) táhli stereo ve dvou symetrických kabelech, vzhledem k tomu, kolik námahy vždy dalo vysvětlit, že chci rozsvítit pracák. Nicméně pak následovala hádka, ve které jsem přesvědčoval místního zvukaře, že krom těch dvou šavlí vpravo (označených STEREO) jsou všechny lajny na jeho mixu mono a že z nich neudělá stereo tím, že půjde do insertu stereo-jackem. Nepřesvědčil jsem ho, nicméně se přestal bránit tomu, abych se zapojil do sterea. K tomu jsem ovšem s sebou neměl redukce a pohled do jejich bedny s audiokabely mě bude ještě dlouho budit ze spaní. Vzdychl jsem si, zapojil se do MONO a zvukař se nadmul pýchou v domnělém vítězství (a opět mi kroucením PANu dokazoval, že to je vážně stereo).

Takže jsem poprvé od svých šestnácti let svítil a zvučil divadlo z portálu – naposledy to bylo v Tanvaldu na festivalu Tanvaldský člunek. Vlny sentimentu, co vám budu vyprávět...

No a pak večeře u japonského konzula, kde jsem jsem oslnil svou interpretací „casual“ dresskódu – obě nohavice jsem si vyroloval do shodné výšky a sundal čepici. Japonci na rozdíl od Indů rozpoznali, že nejsem Japonec, takže téma se nabízelo samo. Vzhledem k tomu, že byl přítomen i ředitel divadla a nemohl jsem vyprávět humory z natáčení, zůstalo u rozhovorů o kulturních šocích. Požádal jsem indického služebníka o whisky a čistou vodu, ještě jednou zopakoval, že chci sklenku čisté whisky bez ledu a další, na ní zcela nezávislou sklenku s čistou vodou, načež mi strejda hrdě donesl dvoudecku nazlátlé vody s ledem, která lehce voněla po 12-leté Bushmills. Shnije v pekle, to je celkem jistý.

No comments: